Hedeflere Uygun Teklif Stratejisi Belirleme

Adwords teklif stratejisi değiştirme, markanızın hedeflerine uygun en minimal harcamaları yapmanızı sağlar. Tüm kullanıcılar etkinliklerini, alışverişlerini, seyahatlerini ve daha birçok ihtiyaçlarını Google aramaları ile organize ediyor, hayata geçiriyor. Google tarafında milyonlarca kullanıcıya ulaşmak mümkün. Birçok markanın ve kullanıcının aynı kulvar içerisinde yer alması kaçınılmaz bir ortam yaratıyor: Rekabet. Rakiplerinizle en etkili şekilde rekabet edebilmek için doğru bütçe planlamalarını ve doğru hedeflemeleri yapmak zorundasınız. Reklam performansları, bütçeleri ile doğrudan orantılıdır. Algoritma, onlarca farklı bütçe senaryosu ile çalışabiliyor ancak önemli olan markanıza ve dönüşümlerinize etki edecek hamleleri en uygun teklifler belirleyerek hayata geçirmek. Belirlediğiniz hedefleri avantajlı teklif stratejileri ile gerçekleştirmek için Google Ads Ajansı tarafından izlenen adımları takip edebilir ya da profesyonel bir Ads ajansıyla çalışabilirsiniz.  Hedeflerinize uygun teklif stratejileri belirleyebilirseniz, akıllı ve düşük maliyetli reklamlar yaratarak markanızın bütçesini etkili kullanmış olursunuz.

Manuel TBM (Tıklama Başına Maliyet)

Adwords tıklama başı maliyet, reklamlarınızı gören potansiyel müşterilerin reklama tıkladığı anda Google tarafına ödenen “tıklama” bedelidir. Tıklama başına maliyet “TBM” kısaltması ile kullanılır. Google Ads dilinde ise CPC (Cost Per Click) olarak bilinir. Tıklama başına maliyet, reklamlarınızın tıklama başına dönüşüm ve gösterimlerini raporlayarak başarısını ölçer. İstenilen her zaman düşük tıklama maliyetlerine ulaşmaktır. Algoritma içerisinde basit bir formül ile hesaplanır. Reklamınızın toplam bütçesini, aldığı tıklama adedine böldüğünüz zaman tıklama başı maliyetinizi görebilirsiniz. 40 Tıklama alan bir reklamınız olduğunu ve bu reklama 150₺ ödediğinizi varsayalım; tıklama başı maliyetiniz 150/40 = 3,75₺ şeklindedir.

Adwords TBM ayarlama için kampanyanızın diğer reklam grubu performanslarını inceleyerek analiz yapmanız gerekir. Rekabetin önemli rol aldığı anahtar kelimelerinizi optimize etmek, arama sonuçlarına etki edecek önemli anahtar kelimeleri belirlemek ve popüler anahtar kelime çalışmalarını yapmak kampanyanızın adwords tıklama başı maliyetini düşürmek için ilk adımdır. İkinci adım olarak istenilen anahtar kelimelerin karşıtlarını, yani negatif anahtar kelimeleri belirlemek gerekir. Müşterilerimizin doğru anahtar kelimelerle ulaşmasını istiyorsak, negatiflerini de çalışarak hangi aramalarda bizi görmemeleri gerektiğini belirtmeliyiz. Bu sayede satışa dönüşmeyecek anlamsız aramalarda reklamların görüntülenmesini durdurarak, satış odaklı olmayan tıklamaların da önüne geçilir. “Fındıklı lokum” kelimesi anahtar kelimemiz ise, “fındıklı lokum nasıl yapılır” anahtar kelimesini negatife yazmanız aslında ürün satın almayacak bir kullanıcının reklama tıklamanızı ortadan kaldırır. Fındıklı lokum nasıl yapılır? Araması yapan kullanıcı muhtemelen tarif aramaktadır ve reklam önüne düştüğü zaman satın alma niyeti olmasa dahi reklama tıklayarak lokum formunu görmek isteyebilir.

Örnekleri artırmak mümkün, temeline baktığımız zaman istediğimiz şey “satış odaklı” aramalarda doğru anahtar kelimelerle görünebilmek. Hem reklam bütçesini etkin kullanmak hem de daha başarılı rekabet yapabilmek mümkün. Tıklama maliyetlerini düşürerek dönüşümleri artırmak için reklam ile uyumlu açılış sayfaları kurgulamak, harekete geçirici formlar yaratmak (call to action), metin optimizasyonu yapmak gibi etkenlerde önemlidir. Reklam performansı birçok alt başlık ile doğrudan alakalıdır. Tıklama maliyetlerini düşürmek için tüm başlıkları doğru değerlendirmek gerekir.

Manuel TBM (Tıklama Başına Maliyet)

Manuel TBM (Tıklama Başına Maliyet)

Hedef EBM (Edinme Başına Maliyet)

Edinme Başına Maliyet (EBM) reklam satışlarının dönüşüm oranlarını belirleyerek çalışır ve reklamınızdan elde ettiğiniz dönüşümü gösterir. Cost Per Action (CPA) olarak bilinen, edinme başı maliyet hesaplaması toplam reklam bütçenizin satış oranına bölünmesi ile hesaplanır. 500₺ bütçe ile çıktığınız reklam kampanyanızda 10 dönüşüm aldıysanız, 500/10=50₺ edinme başına maliyetiniz vardır. Edinme başına maliyetinizi değerlendirmeniz, satış için harcadığınız reklam bütçesini doğru kullanıp kullanmadığınızı belirler. Eğer edinme başı maliyetleriniz satış grafiğinizden yüksek kalıyorsa bazı reklam ayarlarını tekrar gözden geçirmeniz gerektiğini gösterir. E-ticarette her zaman reklam maliyetinin düşük dönüşümün yüksek olması beklenir ancak bu uzun dönem çalışma ve profesyonel analiz ile mümkün olabilir. Doğru EBM için üründen kazanacağınız net kar ile birlikte o ürünün reklamına harcayacağınız bütçenin optimize edilmesi şarttır. Maliyetiniz, aksiyon sayısına bölündüğü zaman sonuç teklif stratejinize uygunsa başarılı bir reklam yönetimi yapmış olursunuz. Doğru yorumlama ile maliyetlerinizi minimuma indirmeniz gerekli.

Hedef ROAS (Reklamlardan Elde Edilen Gelire Göre Hedefleme)

Google Ads, reklam performanslarınızı inceleyerek gelecek reklamlar kurgularının dönüşüm oranları ve bütçe kullanımları hakkında tahminler yapar. 1 aylık reklam kampanyanızdan en az 15 dönüşüm elde eden bir reklam grubunuz varsa, Google tahmin yaratabilmek için yeterli datayı inceleyebilir. Ancak reklam dönüşümleriniz düşük ve yeteri kadar yayında kalmadıysa ROAS için uygun bir adwords teklif stratejisi değiştirme ya da adwords tbm ayarlama mümkün değildir. ROAS için kullanabileceğiniz farklı reklam türleri mevcut. Bunlar, arama ağı reklamları, alışveriş kampanyaları ve uygulama reklamları gibi modellerdir. Hedefinize eşit bir ortalama değer ile dönüşüm oranınızı en yüksek seviyeye çıkarmak için maksimum TBM değerleri belirler. 1₺ reklam harcaması yaparak 5₺ dönüşüm kazanmak istediğinizi varsayalım, ROAS değerinizi %500 olarak belirlemelisiniz. Bu reklamda harcadığınız değerin on katı gelir elde etmek istediğinizi belirtir ve teklif stratejiniz beş kat demektir.

5 TL (satışlar) ÷ 1 TL (reklam harcaması) x %100 = %500 hedef ROAS

Bu hesaplama ile çalışan algoritma, belirlediğiniz hedeflemeye göre dönüşüm yakalamak için otomatik maksimum tıklama başına maliyet belirleyerek hedefe ulaşmaya çalışır.  Dönüşüm/maliyet raporlamalarını inceleyerek reklamlarınızı yönetebilirsiniz. ROAS için önemli olan otomatik TBM belirlemesidir. Eğer TBM için teklif sınırı belirlerseniz reklamlarınızın dönüşüm oranı

Hedef ROAS (Reklamlardan Elde Edilen Gelire Göre Hedefleme)

Hedef ROAS (Reklamlardan Elde Edilen Gelire Göre Hedefleme)

düşük kalır. ROAS, belirli maliyet analizine göre “akıllı fiyatlandırma” yapan bir hedeflemedir.

Tıklamaları En Üst Düzeye Çıkarma

Reklam bütçenize bağlı olarak, alabileceğiniz en üst düzey tıklamaları almanızı sağlayacak otomatik teklif stratejisidir. Basit tabirle siz sadece bütçeyi belirlersiniz, geri kalan tüm ayarları Google belirler. Hedef kitlenize reklamınızı göstermek için diğer maliyet analizlerini belirlemenize gerek yoktur. Günlük bütçe belirleyerek algoritmanın maksimum adwords tıklama başına maliyet bulmasını sağlayabilirsiniz. Teklif sınırları belirlemek bütçe yönetiminde avantajlı gibi algoritma için düşük kaldığı zaman reklam performanslarınızı doğrudan etkileyebilir. Bunun önüne geçmek için doğru sınırlamalar belirlemeniz gerekir. Adwords teklif stratejisi değiştirme için tıklamaları artırmanın en kolay yolu tıklama stratejinizi belirli planlar dahilinde Google tarafına bırakmaktır.

Dönüşüm Sayısını En Üst Düzeye Çıkarma

Dönüşümlerinizi en üst düzeye çıkarmak için, reklam bütçenizi belirli kurallarla kullanarak otomatik ayarlar yapar. Reklamlarınız için otomatik teklifler hazırlar ve bunları eski reklam performanslarından öğrendiği bilgilerle kurgular. Dönüşüm izlemelerinizin aktif olduğundan ve ortalama günlük bütçe planlamanızın kampanyanıza uygun olduğundan emin olmanız gerekli. Eğer otomatik teklif stratejileri ile çalışmak istiyorsanız öncelikle bütçe ve kampanyanıza en uygun adwords teklif stratejisi belirlemeniz gerekiyor.

Dönüşüm Sayısını En Üst Düzeye Çıkarma

Dönüşüm Sayısını En Üst Düzeye Çıkarma

Hedef Gösterim Payı

Hedef gösterim payı, reklamınızı mutlaka üst kısımlarda göstermek için çalışan otomatik ve akıllı bir teklif stratejisi belirleme yöntemidir. Kampanya grubunuzda genel strateji olarak kullanabilirsiniz. Ancak gösterim payının sadece Google Arama ağı reklamlarında kullanılabildiğini unutmamak gerekir. Yine maksimum adwords tıklama başına maliyet ile çalışır ve reklamlarınızı göstermek için tekliflerini otomatik olarak belirler. Gösterim payının hedefine ulaşması için çok düşük teklif sınırlamaları yapmaktan kaçınmanız gerekiyor. Reklamlarınızı olabilecek en doğru zaman ve yerlerde otomatik olarak yayımlayan bu sistem doğru kullanıldığı zaman oldukça etkili gösterimlere ulaşabilir.

Google Akıllı Teklif Stratejilerini Nasıl Belirler?

Google Ads algoritmaları hızlı öğrenme ve analiz etme özelliklerine sahiptir. Ziyaretçilerinizi tanır, reklam performanslarınızı inceler, reklamınızı göstereceği zaman dilimini ve alanları otomatik belirler. Daha verimli bütçe kullanımını sağlayabilir. Ancak bu akıllı teklif stratejileri için markanızın reklamları ile uyumlu ve verimli çalışması şarttır. Akıllı teklifler sizi bazı formül ve hesaplamalardan kurtararak yüksek dönüşümlere ulaşmanızı kolaylaştırır. Dönüşüm değerlerinizi iyileştirmek için makine öğrenimini kullanır ve reklamlarınızı optimize eder. Gerektiği zaman manuel tekliflerle müdahale etme imkanınız olduğu için riski düşük, daha az teknik hesaplama ile yönetilebilir stratejilerdir. Adwords teklif stratejisi değiştirme planladığınız zaman algoritmanın sizin için hazırladığı otomatik akıllı teklif stratejilerini inceleyerek markanıza ve reklam grubunuza en uygun olan yöntemi seçebilirsiniz. Kuşkusuz ki, Google ziyaretçileri ve onların davranışlarını bizden çok daha iyi biliyor. Bu sayede dönüşüm oranlarımız için en iyi gösterimleri ve zamanlamaları kullanabiliyor. Google Adwords Ajansı algoritmaları ve markanızın pazarlama adımlarını yorumlayarak kampanya kurguları oluşturur. Böylece algoritma ile markanızın doğru iletişim kurmasını sağlar.

Cansu Biçen

Cansu Biçen

Web & Graphic Designer Digital Marketing Specialist

Leave a Reply